sobota 16. června 2012

Mrkvový koláč

U hodně blogerek jsem už o mrkvovém koláči četla, ale vždycky jsem si říkala - Mrkev, to bude divný ne? :D. Ale objevila jsem v ledničce ještě pár mrkví, které zbyly od dělání zeleninové polívky, a nevěděla jsem co s nima. Samotný mi totiž moc nechutnají :D Tak přece jen přišel na řadu ten megavychvalovaný mrkvový koláč :D A A? Lahoda ;D

Hrnek=250 ml

TVAROHOVÉ TĚSTO
2 tvarohy (vaničkové odtučnéné)
1 vanilkový cukr
1 vanilkový puding
1/4 hrnku třtinového cukru
2 vejce
1/2 hrnku mléka

TĚSTO HNĚDÉ
4 vejce
1 a čtvrt hrnku olivového oleje
2 hrnky hnědého cukru
2 lžičky javorového sirupu
2 hrnky špaldové mouky
2 lžičky kypřící sody
2 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky soli
2 lžičky skořice
4 nastrouhaných na hrubo mrkví
2 rozmačkané banány
1 hrnek vlaššských ořechů nasekaných

POSTUP
1) Ingredience na tvarohové těsto vyšleháme šlehačem
2) Smícháme vejce, cukr, sirup a olej, následně přisypeme ostatní ingredience
3) Formu/plech vymažeme lehce máslem a naneseme polovinu hnědého těsta
4) Pak rozetřeme tvarohové těsto a následně zbytek hnědého
5) Pečeme v předehřáté troubě na 180 stupňů asi hodinu ;)

Nejlepší je druhý den, trochu uleželý
;) Jinak promiňte za podivný vzhled koláče na fotce, to je totiž jediný kousek který mi zbyl, zapomňela jsem ho večer po upečení celý vyfotit a táta se na něj kolem 2 ráno po příchodu z práce vrhl a to bylo všechno, co na mě zbylo :D (PS-Neznáte dobrou skrýš na ukrytí jídla před hladovými rodiči? :D)


2 komentáře:

  1. mrkvový koláč mám moc ráda, ale taky jsem byla ze začátku neůvěřivá :D no a teď je můj nejoblíbenější...ale takhle se dvěma těsty ho neznám, zkusím to někdy upéct:)

    OdpovědětVymazat
  2. děkuji za komentář na mém blogu, Tvůj mrkvový koláč vypadá moc hezky, určitě musel být výborný. Já mám moc ráda mrkev v buchtách. Ale co moc nemusím, tak je ten banán v těstě. Nevím, čím to, přitom banány mám moc ráda. :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D