pátek 26. října 2012

Celozrnné taštičky

Čáuvec :) Dneska pro vás mám připravenou salvu receptů a k tomu jeden článek s mýma 'hypervtipnýma' poznámkama :D
Jako první je tu recept na celozrnné plněné taštičky :) Bála jsem se té celozrnné mouky, aby se těsto pak nerozpadalo, ale překvapivě se s ním pracovalo suprově a výsledek chutná skvěle! :) Náplně si můžete vybrat dle libosti, já jsem brala co mi přišlo pod ruku a ááách, měla jsem dobrou ruku na kombinace :D Dělala jsem radši hodně husté náplně, aby mi to nevyteklo :)

INGREDIENCE
- 300 ml celozrnné špaldové mouky
- 1/2 lžičky soli
- 2 velké lžíce bílého jogurtu (já použila řecký, hlavně nedávejte žádnou light sra*ku :D)
- 2 lžíce třtinového cukru
- 90 g másla, vychlazeného, přímo z ledničky
- 4 lžíce studeného mléka

POSTUP
1) V míse smícháme mouku, sůl a cukr
2) Poté vmíchávejte jogurt a mléko
3) Nakonec do ní krájejte na malé kostičky studené máslo
4) Pak rukama rychle zpracujeme těsto a dáme do ledničky tak na 20 minut
5) Poté vyndejte z ledničky, těsto dejte na vál pomoučený moukou, trochu propracujte a rozválejte na obdélník
6) Těsto vykrajujte na obdélníčky, na půlku obdélníčků dáme lžičku náplně a přiložíme druhou polovinu, okraje přimáčkneme k sobě
7) Vložíme do trouby vyhřáte ná 200 stupňů a pečeme tak 15 minut

 
Před upečením
 
Po upečení. Zase je to focené v noci, zítra možná přidám lepší fotku :D

NÁPLNĚ
JABLEČNÁ - Jablíčka oloupeme, zbavíme jáder, nakrájíme nakousky, vložíme do misky, přikryjeme a ohřejeme v mikrovlnce na nejvyšší stupeň asi 2 minuty. Pak přidáme špetku skořice a rozmixujeme

DATLOVO-OŘECHOVÁ- 6 sušených datlí a 5 vlašských ořechů rozmixujeme

FÍKOVO-KOKOSOVÁ- 5 sušených fíků, 2 lžíce sušeného kokosu a 2 lžíce mléka romixujeme

4 komentáře:

  1. Na takových taštičkách mi vadí,že maj většinou nezdravý těsto a náplně plný cukru a konzervantů, ale v té domácí nic špatného být nemůže, co? :) supr! To "celozrnné" se mi sakra líbí. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, tak to vypadá skvěle. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na taštčky už se taky dlouho chystám :) tuhle jsem je udělala jako těstoviny a plnila slanou náplní a byly taky úžasné :))
    Ale asi se vážně co nejdříve pustím do těch sladkých pečených:)) díky za huť, dokopu se k nim rychleji :D

    Berry www.healthystyle.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  4. DIKY za recept. Udelala jsem je naslano a vysledek byl OK! andrea

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D