středa 12. března 2014

Jak teda vlastně jíst?

Tak co, jaký způsob stravování je tedy ten nejlepší, hmm? Neříkejte, že i vy se v tom návalu informací a nejnovějších výzkumů občas neztrácíte!


Je to paleo? Přerušovaný půst? Jíst 3x denně, nebo 6x? Mléčné výrobky ano nebo ne? Jsou sacharidy akorát skrytý podrazák, který může za naše ne příliš oblíbené tukové zásoby? Nebo se raději dát na veganství??
Jojo, to je zas otázek, že!? A nebojte, nečekám, že mi na všechny odpovíte! (Nejspíš na ně tak úplně neodpovím ani já, uvidíme jak se na konci článku rozhodnu!) Jej, a teď jsem si vzpomněla, že u minulého článku někomu chyběla spousta smajlíků, které většinou každý můj článek provázejí od začátku až po konec,ale tentokrát prý chyběly. Takže tady je máte, kdyby se mi ve zbytku dnešního článku už nikam nehodily - :D :D xD :3 :) :P :D :D B) :3 :D :) :) :D

 

Občas si řeknu, že lidé to měli dřív v tomto směru trochu snazší. Nyní jsou každým dnem publikovány nové a nové studie, a kdykoli je vydána nová, tak vyvrací tu, která byla publikována den předtím. A ikdyž jsou ty studie dělané hlavně proto, aby nám pomohly a my se dozvěděli něco nového, většinou to akorát dopadne tak, že jsme ještě zmatenější než na začátku. Zkoušíme jednu věc, protože to právě teď letí. Pak ale zase přijde něco nového, a my akorát lítáme sem a tam, mícháme páté přes deváté a nakonec stejně ve většině případů zjistíme to, že ta "klasika", která fungovala na lidi dřív, funguje i na nás, a fungovat bude i nadále. Lidi se totiž nezměnili, pořád jsme stejní (samozřejmě nemluvím o pravěku :D), jen se změnilo množství informací, které se k nám každým dnem dostávají.  

A to beru hlavně podle sebe - však jestli můj blog sledujete už déle, tak víte, že jsem se docela dlouho stravovala podle palea. Bylo to špatně? Ne, v tu dobu se mi to líbilo. A taky velká část mých čtenářů si pak paleo zkusila taky :D Po čase jsem ale zjistila, že se tak stravovat prostě nepotřebuju. Mám problémy s obilovinami? Ne. Navíc potřebuju HODNĚ sacharidů k tomu, abych přibírala (a zkuste si sníst přes 400 g sacharidů za den jen ze sladkých brambor - já bych to sice zvládla, ale peněženka by asi plakala ještě víc než nyní - au au!) Mam problém s mléčnými výrobky? Ne - samozřejmě je nejím pětkrát denně, což by pro trávení asi nebylo to nejlepší. Pokud na danou potravinu nejsme alergičtí, nebo nám nedělá nějaké problémy s trávením, není důvod ji z jídelníčku vyřazovat (teď mluvím o obilovinách, mase, mléčných výrobcích .... ne o hranolkách a podobně :D)



Každé stravování má něco do sebe a z každého se můžeme tak nějak "poučit".

Z paleo stravy si vezmeme to, že bychom měli jíst kvalitní a ne přehnaně zpracované potraviny, že není důvod se bát tuků, ale naopak že jsou v naší stravě velmi důležité.

Z přerušovaného půstu to, že není nutné jist přesně na čas. Neplatí, že jen co uplynou přesně 2/3 hodiny od minulého jídla, pro tělo je to STRAŠNÝ stres a začne si ukládat všechnu energii z dalšího jídla do tuků (jak jste to možná taky už párkrát někde četli :D). Že neznamená, pokud si do maximálně do 20 minut po tréninku nedáme proteinový koktejl, přicházíme o veškerou svalovou hmotu a dochází ke katabolismu. Že ve skutečnosti až tak moc nevadí, jestli jíme 4x nebo 6x denně - hlavní je dostat do sebe dostatek sacharidů, tuků i bílkovin, který zrovna NAŠE tělo potřebuje ke splnění našich cílů (=přibrat/shodit)


Z IIFYM (=if it fits your macros, což znamená, že můžete jist přes den ''cokoli'', dokud to přesně splňuje hodnoty STB, které za den potřebujete) si zase vezmeme to, že pokud chcete mít pěknou postavu a něco se sebou dělat, nemusíte jíst dennodenně jen kuřecí, celozrnnou rýži a zeleninu, nejlepe všechno vařené, bez tuku, soli a dalšího koření. Z velké části opravdu záleží hlavně na tom, kolik čeho za den sníte - není až tak velký rozdíl mezi rýží celozrnnou a normální, oba druhy jsou komplexní sacharidy a tělo je tak taky bude brát. Rozdíl je v obsahu vlákniny - pokud jíte rýži "necelozrnnou", tu vlákninu do sebe musíte dostat ještě extra (navíc), třeba ve formě zeleniny. Píšu to proto, že i o bílé rýži, obyč. bramborách atd. byla taky už napsána spousta informací, které dávají pomalu dojem, že nám po nich naroste druhá hlava, zbytek půjde do tuku a pokud to množství náááhodou ještě víc navýšíme, čeká nás dlouhá a bolestivá smrt (a bacha, podobné články jsem kdysi psala taky :D)
A v neposlední řadě taky to, že nevadí občasné "cheat meal". Jak už jsem párkrat psala - Stejně jako po jednom zdravém jídle nezhubnete, tak ani po jednom "špatném" jídle z vás nebude tlouštík. To, že já jsem tak trochu cvok a žádnou prasárnu nebo sladkost si nedám třeba rok v kuse, to je moje věc :D Vím, že by to jednou týdně vliv nemělo, ale prostě...nemám potřebu to dělat :D


Tímto článkem nechci říct, aby někdo měnil svůj již zajetý stravovací režim (pokud teda nejíte 3x denně v KFC, to byste s tím fakt měli něco dělat:D) Ale jelikož se teď zase objevují další novinky, už hodně lidí mi napsalo, jestli i oni mají něco z toho zkusit. Doufám, že tímto článkem jsem tak nějak odpověděla na to, co si o tom všem myslím a jaký je můj názor na věc :) Nenechte se strhnout novinkami, co jsou právě teď "in", zbytečně si tak svou "cestu" často akorát zkomplikujete...

92 komentářů:

  1. supr! a uplnej souhlas:)
    My jsme zastankyne toho, ze lidi moc casto poslouchaji ostatni nez svy telo a to je presne to o cem pises- vzit si ze vseho to nejlepsi a aplikovat to na sebe.
    S&Y.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jím, když mám hlad a to na co mám chuť, ale snažím se vsugerovat si chuť na zdravé věci :D

    OdpovědětVymazat
  3. Jasně, stručně a bez okecávání. Tak se mi to líbí ;) Zapomněla si ale na doplňky stravy.

    OdpovědětVymazat
  4. ale ne každý je jako ty a potřebuje tunu sacharidů aby narostl + má možná i nějaké zdravotní problémy.. PROTO jsou tyhle věci ohledně stravy individuální a každý má jíst tak, jak mu to vyhovuje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bloss uklidni se. Vsak ty prijdes na to co delas.

      Vymazat
    2. Vždyť o to taky v tom článku šlo... že nic není špatně... bože, jez si jak chceš, je to tvoje věc. Ale sacharidy tělo potřebuje (ne třeba 400g) už kvůli mozku a všem orgánům, takže...

      Vymazat
    3. omg, umis cist? vzdyt to v tom clanku psala ;D

      Vymazat
    4. Anonym to myslela na Bloss...

      Vymazat
    5. anooo Blossom nepříjemná jako vždy xD jdi si brečet na svuj blog

      Vymazat
    6. Ooo anonym co ví naprosté hovno. Jdi si brečet do kouta a nevyjadřuj se.

      Vymazat
    7. Maggie, vždyť je to naprostá pravda. Vím, že jste kamarádky a že má Bloss problémy, ale to má každý a když napíše to, co napsala o něčem to vypovídá. A vnucovat nízkosacharidovou dietu, když není moc zdravá, tak to je už moc...

      Vymazat
    8. Nepříjde mi, že by to Bloss někomu vnucovala. Prostě jen píše, co jí vyhovuje a tím může některým jedincům co mají podobné problémy jako oba pomoct. Vnucování vypadá trošku jinak.
      Myslím, že každý si asi musí prozkoušet různé typy stravování (diet zní hrozně) a najít co mu vyhovuje.

      Vymazat
  5. Nejlip ldyz to clovek zkusi na sobe :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Amen :) konecne normalny nazor, ktory nic nehroti.

    OdpovědětVymazat
  7. Úplne súhlasím s tým čo si napísala :) Každý by si mal nájsť to svoje, čo vyhovuje jemu a najmä telu, lebo nie pre každého platí to isté. Samozrejme, niekedy to trvá dlhšie, kým človek príde na to čo jemu sadne najviac a po čom vidí aj požadované výsledky :)

    OdpovědětVymazat
  8. Naprosto s tebou souhlasím!:) Jsem ráda, že konečně někdo napsal takový rozumný článek, samozřejmě at si to ale každý dělá po svém:)
    Chtěla jsem se zeptat, chtěla bych si vyrobit mandlové máslo, jak dlouho mi vydrží v lednici?:)

    OdpovědětVymazat
  9. S těma smajlíkama jsi mě zabila :D ses vyřádila, co? :D

    OdpovědětVymazat
  10. :-D :-D :-D Naprosto souhlasim. Prostě všechno s mírou :-)

    OdpovědětVymazat
  11. A mě by teda zajímalo, proč koluje ten velký kult, že večer už se nemají jíst sacharidy...? :D

    OdpovědětVymazat
  12. Skvěle napsane! Mně půst vyhovuje uz jen z toho důvodu, ze do školy taham dvě krabičky (nebo spis krabice) naprdnu se jednou a do další vydrzim v pohode - a spis se do dalsi nutim :D

    OdpovědětVymazat
  13. To je slovo do pranice! :D Naprosto s tebou souhlasím a moc ti fandím ;) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  14. Velmi dobrý a pravdivý článek, však ať si každý najde to svoje :) Občas jsem si také zaexperimentovala, ale pak mi došlo, že jsem člověk jednoduchý a ráda jím víceméně všechno-víceméně zdravé a ve víceméně přiměřeném množství :D Takže si přesně jedu tu klasiku a snažím se se nenechat strhnout každým článkem a studií, která vyjde:)

    OdpovědětVymazat
  15. Jsem moc ráda ze tento článek. Já osobně mám často zmatek z internetu a instagramu, kde jeden doporučuje tohle a druhý zase píše jak to je špatně.. Člověk v tom nesmí hledat nic složitého a asi i vyzkoušet co mu vyhovuje. Hezký středeční večer!

    OdpovědětVymazat
  16. Moc hezky napsáno :-) Je fakt, že v poslední době je těch alternativních směrů strašně moc. Já se tak nějak držím té klasiky, snažím se mít hlavně zdravý a vyvážený jídelníček, hlídám si živiny a občas i trošku zahřeším. A jsem spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
  17. moc hezky napsaný, každý je individuál a musí si vytvořit stravu podle svých potřeb. Sama kombunuju spoustu věci, podle toho jak potřebuju a je mi dobře.

    OdpovědětVymazat
  18. Víš co se mi na tobě líbí? Jak nic zbytečně nehrotíš. Je pravda, že na paleu, IIFYM atd určitě něco pravdy bude, ale ty jíš vlastně ''úplně obyčejně'' a výsledky máš lepší než kdokoli jinej! teď se nechci nijak dotknout ostatních bloggerek, ale je to prostě tak. Máš super názory v tomhle směru.
    Ještě bych měla jeden dotaz. Jíš míň ve dny. kdy necvičíš? (vím že takových dnů je asi minimum, ale přecejenom se ptám) díky moc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve dny kdy necvičíš by se naopak mělo jíst více :-D

      Vymazat
  19. Musím jen a jen souhlasit :)

    Nechápu, proč bych měla zkoušet pořád nějaké nové a nové směry ve stravování (co zjistili američtí vědci, jak vždy začínají články :D), když nemám na nic alergii, nechystám se na žádnou soutěž, a ani nekynu jako buchta.....a prostě....nemám tu potřebu jíst podle palea, vegansky, raw, držet jakési půsty...
    Když mám hlad, najím se, když nemám hlad, najím se (protože mám chuť :D), a neřeším, jestli to bylo zrovna 4x nebo 6x denně :)

    A jsem zvědavá, co za nový směr se objeví další týden. Kdo ví, ale jistě to bude velmi a velmi účinné a to jediné správné :D

    OdpovědětVymazat
  20. Skvely clanok! Ty si proste super! Kazdy by si mal povine precitat. Vzdy sa na tvoje clanky tesim a bola som sklamana ze tak dlho nepises ale stalo zato cakat :)

    OdpovědětVymazat
  21. čekal jsem že napíšeš něco o tom veganství...
    ale jelikož s tím sama mít zkušenosti nebudeš, asi je to zbytečné.

    OdpovědětVymazat
  22. No jen že to veganství je trochu mimo ... přece jen to nedělají pro sebe jako spíš pro svět :))
    Asi bych to nedávala do řády s těma moderníma dietama .. kterým se říká lifestyle nyní :D Ale jojo, přesně jak píšeš .. pořád stejně mě překvapuje, jak se tohle teď především na internetu rozšířilo.. Tak snad je to časem nepřejde .. nebo tomu naopak až moc nepropadnou.

    OdpovědětVymazat
  23. Páni, upřímně jsi mě hodně překvapila :) Tenhle článek je stoprocentní pravda, je báječný, že to někdo takhle napíše :) Máš můj obdiv, fakt :) Už nevím jak dlouho všichni vědí, jak by se mělo zhruba jíst a stejně se spoustu lidí snaží svoje tělo nějak oblbnout. Mělo by to přečíst skutečně hodně lidí :)

    OdpovědětVymazat
  24. Naprosto souhlasím, styl stravování nikomu nevyvracím, každý ať to dělá tak jak jemu to vyhovuje, já si jedu ale to svoje a nic nevyřazuju a nedržím půsty;)

    OdpovědětVymazat
  25. Naprostý souhlas! Já jsem vegan, ale ne kvůli svému zdraví, ale kvůli zvířatům... Ale kalorie, nutriční hodnoty nebo kolikrát denně jím vůbec neřeším a klidně si dám ve dvanáct banán s arašídovým máslem a kafe, když mám na to chuť.

    OdpovědětVymazat
  26. je ještě v normě 200 g sacharidů denně? :) :/ mám ráda cukr...nemyslím z čokolády, obecně, zelenina, ovoce, sacharidy v pečivu, těstoviny....ale mín jak na 200 to moc nevychází :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nejde říct kolik g sacharidů je ''norma'' :) Jak jsem psala, záleží hlavně na tvé hmotnosti, fyzické aktivitě a tom, jestli chceš nabírat nebo hubnout. Ale jen tak odhadem pro ''běžné lidi'' je 200 g na udržování podle mě zhruba akorát :)

      Vymazat
    2. 270g je na udržení (z toho 90g cukry)

      Vymazat
    3. Pro anonyma 2: trochu rozdíl, kdyz si dá 270 50leta ženská a 15letej kluk, ne?

      Vymazat
    4. anonym č. 2 zřejmě mluví o lidech našeho věku :D a když mi je 17, tak při 200 g můžu zhubnout, když budu sportovat? :)

      Vymazat
    5. Taky bych potřebovala zhubnout a mám ráda cukr :D ale všude na internetu píší něco jiného :/

      Vymazat
    6. 270g (90g) je při běžné příjmu 2000kcal..je jasné, že 50 letá žena (obvykle po, nebo v přechodu) bude mít jiný příjem..toto je příjem pro normálně žijícího člověka, takže ano..s 200 můžeš zhubnout..v 17 není 2000kcal nijak moc

      Vymazat
  27. https://www.youtube.com/watch?v=jBcCjUDTP1Q

    OdpovědětVymazat
  28. skvělý článek! moc mě bavil, opravdu se povedl! zároveň jsem se chtěla zeptat co by si mi doporučila jíst/ nejíst, abych zhubla do léta alespoň 5 kilo? a taky bych chtěla přestat jíst sladké, nějaký trik, co mi tu chuť na něj zastaví?

    OdpovědětVymazat
  29. Nikol? přibírající ektomorf si může dát k večeři po cvičení i kousek buchty? prý můžou cukry i na večer

    OdpovědětVymazat
  30. Ano! Konečně zdravý pohled na věc :)
    Nejdůležitější je být v pohodě, neřídit se "jeden borec ve fitku povídal" :D, použít selský rozum (a trochu té vědy :)), ve fitku tvrdě makat, jíst dost a užívat si to, děláme to přece pro sebe :)
    Držím palce, Nikol, skvělý blog, články mi často mluví z duše, tvé úspěchy jsou kapitola sama pro sebe, moc ti fandím :)

    OdpovědětVymazat
  31. Co si myslíš o sóje?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji do jídelníčku nezařazuju a podle mě to není moc vhodný :) Jen můj názor :)

      Vymazat
  32. Parádní článek! Strašně dlouho jsem se třeba hledala ve stravě, nejdřív jsem vůbec nevěděla, jak a co jíst. Až nakonec zjistím, že je to naprosto jednoduché. Žádné složité experimentování, prostě jíst tak, aby tělo mělo dostatek všeho, aby nestrádalo a nevymýšlet žádné složitosti. :)

    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  33. Nikco, myslis, ze je spatne, kdyz jim denne kureci/rybi maso? Spousta lidi mi za to nadava, jak to neni zdrave.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to nevadí :) Taky jím maso každý den, 2x denně

      Vymazat
  34. Ahoj. Chci ti napsat už delší dobu. Na tvůj blog jsem narazila téměř omylem, ale tak nějak jsem se začetla a i přes to, že fitness svět jde úplně mimo mě a nejsem žádný příznivec svalů, tak tobě musím říct, že vypadáš prostě báječně, na spoustě fotek tvoje tělo vypadá krásně harmonicky, připomínáš mi antické sochy ze starého Řecka a Říma. Prostě tvoje tělo, téměř umělecké dílo! Přeju hodně štěstí v blogování a vůbec ve všem. Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  35. tvůj blog už pomalu upadá :D

    OdpovědětVymazat
  36. this site is very nice . i will come back again later.
    bdreport24
    report24

    OdpovědětVymazat
  37. Niki, jak prosímtě dlouho trvá tvůj trénink? cca? :) třeba nohou nebo průměrně.
    Chci nabrat čistou svalovou hmotu, protože se mi svaly prostě líbí. Doma máme takovou menší posilovničku. Stačí mi dát na horu tak 2 kg svalů, půjde to s full body tréninkem?jakože posilovacím, ale že si to nebudu rozdělovat.Protože jsem četla, že stejná část těla se má zatížit až tak za 5 dnů, ale mě jde hlavně o nohy trochu ruce, prsa vůbec a trochu břicho, jak často tedy posilovat, když jedu každou část těla a trvá mi to i 2 hod.?což psali, že taky trénink který je delší jak hod., že svaly nebudou mít energii na růst, jsem z toho zmatená :/ prosím porad :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nahoru jako navrch je dohromady :D na horu je jedině, že bys šla na nějakou horu :D

      Vymazat
    2. Ups :D Trochu u toho nepřemýšlím :D

      Vymazat
    3. :D to nevadí ... když člověk spěchá a má myšlenku, tak nemyslí na češtinu :D navíc tady nejsme ve škole, naštěstí :D :D

      Vymazat
  38. Zvětšila se ti i trochu prsa v té objemovce?

    OdpovědětVymazat
  39. jestli třeba nevíš o čem psat, tak bys mohla napsat o tvých trénincích. Týdenní plán. A třeba porovnání s objemovým, klasickým a rýsovacím a tak :)

    OdpovědětVymazat
  40. a já pořád čekám na tu sůl :D

    OdpovědětVymazat
  41. Nevím, jestli jsem nezaspala, ale nemáš ask.fm? Určo bys pak nemusela odpovídat na nějaké otázky pořád dokola a moc ráda bych si početla o tobě víc.

    OdpovědětVymazat
  42. Ahoj, potrebovala bych s necim poradit. Dnes mi budou davat na spodni zuby gumicky a dalsi tyden jdu na rovnatka. A nesmim nic moc jist, protoze to boli a neukousnu to. Nemas nejaky typy, co bych mohla jist, treba ve skole? Sice vim ze prave nabiras, ale predtim jsi taky hubla jako ja, tk se obracim na tebe :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šak ve škole klasicky tvaroh, jogurt, přesnídávka, smoothie na snídani kašičky na oběd třeba batátové pyré a nějaká měkoučká rybička pak na sváču třeba zas tvaroh, sojový jogurt či protein na véču třeba míchané bílky + žloutek a posypané sýrem a nastrouhanou šunkou.. jednoduché. A něco ti řeknu, když mi dali rovnátka, tak jsem v klidu žvýkala hovězí maso :D tlačilo to, ale uplně v poho se to dalo vydržet :)

      Vymazat
    2. Já jen mám strach, jestli se tímto uživím, protože mívám furt hlad no. Ale jinak děkuju :) Nojo, ale já už měla gumičky na vrchních zubech a pak rovnátka a bolelo to jak čet, ani měkoučký pečivo jsem prostě nemohla pokousat, mám asi citlivý zuby hodně, nebo nevím :D Ale děkuju ;)

      Vymazat
    3. beauty nikdy nehubla... :D jo hubla, ale dost nezdravě..

      Vymazat
  43. Chci se zeptat jsem vegetarián, ale maso je prý důležité při posílování,na svaly atd. Jsem vegetarián už od maličk je mi z masa špatně! Jím jedině soju a to na jeden způsob a to jednou týdně? Ovlivní to něco,popřipadě co teda jíst správně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. i vegetarián může hezky nabírat, jen se s jídelníčkem bude muset trochu víc štvát... sója má horší aminospektrum jak maso, ale s tím se dá nějak vyrovnat... celkově do sebe ty bílkoviny budeš prostě muset nacpat nějak jinak, když je nedáš z toho masa... krom sóji, nbo třeba tofu, dávej vajíčka, tvaroh, luštěniny... a protein, jestli se nebráníš...

      Vymazat
    2. Já nejím více věci tofu nejím,vajíčka také ne :-D

      Vymazat
    3. Tak to budeš mít problémy, protože z luštěnin nezískáš esenciální aminokyseliny.

      Vymazat
    4. tak aminokyseliny se daj získávat i v práškový formě, ale... trošku se to prodraží, kdo se s tím má počítat a vážit aby ti to vycházelo, a chuťově asi taky nic moc?
      aby se to aminospektrum luštěnin vyvážilo, tak se k nim dávaj právě ty vajíčka, leč to u tebe asi taky teda neklapne... fakt zvaž tu investici do proteinu...

      Vymazat
    5. http://www.veganmuscleandfitness.com/ :)

      Vymazat
  44. Ahojky, máš opravdu boží postavu!!
    A chtěla jsem tě poprosit, jestli bys mi neřekla, kolik si nějak přesněji dáváš ořechů na jednu porci..hodně by mě to zajímalo,ale nikde jsem se to nedozvěděla..díky :D

    OdpovědětVymazat
  45. Ahoj Beauty, co si myslíš o Atkinsonové dietě? je to něco jako paleo, jen bez ovoce a zeleniny....myslíš, že je špatně přijímat minimální množství sacharidů denně? :) děkuji Sára :D

    OdpovědětVymazat
  46. nevítě někdo, zda jsou mléčné výrobky špatné? mám moc ráda jogurty a mlíko, ale někdo říká, že to není vhodná potravina, ale někdo tvrdí zas něco jinýho...chci zhubnout, je to vhodné? děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  47. je lepší primal nebo paleo strava?

    OdpovědětVymazat
  48. Tvůj blog už znám delší dobu, ale až včera večer jsem si začala číst o tvých začátcích a smekám před tebou. Za to všechno, co jsi dokázala, čím jsi si prošla...prostě nemám slov a to jsem nepřečetla ani ještě půlku toho, o čem tady píšeš! Jsi motivací nejen pro mně, ale i pro ostatní holky a my jsme rády, že máme kde čerpat inspiraci! Jsi dobrá!

    OdpovědětVymazat
  49. ještě pět dní a bude to měsíc od toho, co jsi přidala novej článek :D

    OdpovědětVymazat
  50. Nj kašleš na nás :)

    OdpovědětVymazat
  51. Indian escorts in Dubai are warm welcoming their clients and always be there for them to provide the elite class sexual services. There are teenager escort girls are also available for you in Dubai and they proudly serve their customers without any hesitation. pakistani call girls in Dubai
    whatsapp call at /+971-564-314-254

    OdpovědětVymazat
  52. ᐈ Casino site ᐈ Online | ₹350/$350
    All the best 인카지노 online casinos that we recommend. Find 카지노사이트 trusted casinos หาเงินออนไลน์ and get your bonus without making a deposit!

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D