pátek 25. května 2012

Zdravý banánový chlebíček

No jo, zase jsem tuhle večer měla pečící náladu a honila mě mlsná :-D A měli jsme doma tunu banánů... :-D Tak jsem projela pár receptů, z každýho vybrala suroviny, který mám ráda, a vzniklo z toho něco geniálně neodolatelného a zdravýho :-D Dokonce i moje mamka, zarytá odpůrkyně zdravého stravování, se na něj vrhla a chutnalo jí tak, že na mě zbyl jen kousek, který vidíte na fotce. Zbytek zmizel neznámo kam a už se nikdy nenašel...



SUROVINY
- 1 zralý banán
- 30 ml javorového sirupu
- 1 jablko, nakrájené na kostičky
- 85 g hladké špaldové mouky
- 70 g másla, změklého
- 1/4 lžičky mleté skořice
- 1/2 lžičky jedlé sody
- 1/2 lžičky prášku do pečiva
- 100 g třtinového cukru
- 1 vejce
- 1 lžička vanilkového cukru (nemusí být)
- Dýňová semínka na posypání
- Kokos podle chuti

POSTUP
1) Banán rozmačkáme vidliškou v míse
2) Troubu rozpálíme ( :-D ) na nějakých 160 °
3) Formu vyložíme pečícím papírem (podlouhlou)
4) Máslo + cukr + vanilkový cukr vyšleháme do krémova
5) Přidáme vajíčko, pokusíme se s ním trefit do mísy, a zase zašleháme
6) Poté přisypeme mouku, kypřící prášek, jedlou sodu, jablko a skořici a kokos a javorový sirup a zamícháme
7) Těsto přelijeme/napatláme/vykydneme do formy, posypeme semínky a pečeme asi 45 minut, podle toho
jak je těsto vysoké. Jestli je chlebíček hotový zjistíme, když do něj zapíchneme špejli a ta po vytáhnutí má být čistá :-)

Já jsem si ho dala jako dezert po večeři s bílým jogurtem a mandlemi, mňááááám :-))))

4 komentáře:

  1. už vím co upeču, až budu chtít nějakou buchtu k snídani!:) akorát nemám formu na chlebíček,tak to budu muset udělat jako klasický kulatý koláč

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pak dej vědět jak do dopadlo :-) dobrou chuť :-)

      Vymazat
  2. Buchta naprosto bezkonkurenční :) Byla to moje první buchta vubec a povedla se tak, že jsem měla co dělat, abych všechno nesnědla :D Krásně vláčná, slaďoučká, výborná :) moc děkuji za recept :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dekuji za inspiraci :) urcite skusim Kristyna

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D