čtvrtek 30. srpna 2012

Citronovo-ostružinové muffiny

Překvápko! :D Dnešní recept nemá placatou podobu (co se to se mnou děje?!!! :D) Jedná se o výborné citronové muffiny. Ostružiny můžete nahradit třeba borůvkami :)

INGREDIENCE
- 200 ml celozrnné špaldové mouky
- 1/2 lžičky soli
- 1 lžička prášku do pečiva
- 1/2 lžičky jedlé sody
- 100 ml javorového sirupu (nebo daltového, agáve,...)
- 1 vejce
- 100 ml mléka
- Jemně strouhaná kůra z 1 citronu
- 2 lžíce vymačkané šťávy z citronu
- Asi 100 ml ostružin (borůvek,...)

 
POSTUP
1) Předehřejte troubu na 250 °
2) V jedné míse smíchejte mouku, sůl, sodu, prášek do pečiva, kůru z citronu a ostružiny, které trochu rozmačkejte
3) V menší misce smíchejte vejce, mléko, sirup, šťávu z citronu
4) 'Mokré' ingredience jemně vmíchejte do suchých - hlavně to nepřemíchejte, jinak muffiny nebudou takové měkké a nadýhané, klidně tam můžou být hrudky :)
5) Směsí naplňte formy na muffiny (jen asi do 3/4, jinak to dopadne jak u mě dřív a bude vám to přetékat a budete mít špinavou troubu :D)
6) Muffiny dejte do trouby a ihned snižte teplotu na 200 °
7) Pečte asi 20 minut :)

11 komentářů:

  1. Já chci taky smět jíst sladký. :(:D
    Pěkné!

    OdpovědětVymazat
  2. Ty děláš samé dobrůtky, budu muset taky začít vařit opět..:)

    OdpovědětVymazat
  3. tyjo, ňami! neobvyklá kombinace, ale moc se mi líbí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Škoda že doma nemáme formu na muffiny :/

    OdpovědětVymazat
  5. Dnes jsem je zkoušela upéct - použila jsem borůvky - muffiny jsou výborné !!! Krásně měkké, vláčné...Zkrátka pochoutka :)
    PS: léčím se z anorexie, tvůj blog mi moc pomáhá, jsi pro mě inspirací, že se z anorexie dá vyléčit a vypadat skvěle :) moc děkuji za přibírací jídelníčky, které se na tvém blogu nacházejí :-)
    Lucka

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D