úterý 24. prosince 2013

Paleo batátové muffiny

Ahoj lidi!

Všem přeji krásný Vánoce a spoustu dárečků pod stromečkem! :D My už doma dárky rozbalovali. A hádejte, co jsem taky našla pod stromečkem? 10 kilo batátů, jahaha :D Tady někdo ví, jak mi udělat radost :3

Ale dneska tu nejsem proto, abych se vykecávala. Musím stihnout všechny pohádky a obdivovat svoje legíny (!!! :D) Takže prozatím tu ode mě máte recept na muffiny. Božské muffiny. Však všechno, kam šupnete batáty, musí být vynikající. Právě díky batátům jsou takový vláčný, omnomnom. Musím dodávat, že jsem všechny snědla dnes na svačinu? (no 3 jsem nechala a donesu je ochutnat návštěvě, aby věděli, že i paleo dobroty jsou...dobroty :D)


- 270 g batátů (stejně poslouží i hokaido dýně)
- 3 vejce
- 2 velké lžíce řeckého jogurtu
- Špetka soli
- 1/2 lžičky kypřícího prášku do pečiva
- 150 ml kokosové mouky
- 150 ml vanilkového/čokoládového proteinu
- 2 lžíce ztuhlého kokosového oleje
- 1 lžíce medu 
- 2 lžíce kakaa na vaření/pečení


1) Troubu předehřejeme na 180 °
2) Uvedené množství batátů omyjeme, dáme do misky a pak na 8-10 minut ohřát do mikrovlnky
3) Až je vytáhneme (budou měkké), tak oloupeme a dáme do misky
4) K batátům přidáme všechny ostatní ingredience a brutálně dobře promícháme a batáty rozmačkáme
5) Těstem plníme formičky na muffiny (já jsem jich naplnila 8 a těsto mi ještě zbylo, tak jsem zbytek dala do normální malé formy a upekla to jako takové ''brownies'') Pak je ještě na povrchu můžeme posypat strouhanými oříšky (já použila mandle)
6) Vložíme do trouby a pečeme cca 25 minut


Pa lidičky, užívejte si pohádek a cukroví :D

13 komentářů:

  1. Veselý Vánoce Beauty! :D a jsem zvědavá, jak dlouho ti ty batáty vydrží :D a taky za jak dlouho budeš mít další legínovej absťák :D :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadaji moc dobre, ja jsem si k batatum jako takovym zatim moc cestu nenasla, ale takhle bych to mohla zkusit xD jinak hezke batatove vanoce xD

    OdpovědětVymazat
  3. Deset kilo batátů, to je nádhera :D :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj..jak jsi se prosím zbavila tuku na těle? Nechci držet žádnou drastickou dietu, co jsi měla před soutěží, ale shodit to pomalu a ,,normálně, :D A jaký je rozdíl mezi batáty a normálními bramborami? :D Jinak přeji veselé Vánoce! Děkuju ..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak rozdíl je jak v chuti tak v nutriční hodnotě :) Batáty jsou sladké, nemusíš je nijak ochucovat a jsou úžasný samy o sobě. Trochu mi připomínají dýni hokaido, ale jsou lepší. Mají i nižší GI myslím, než obyčejné brambory.
      Jinak ohledně toho shazování tuku, to je zase o jídelníčku a cvičení. Jídelníček musíš upravit podle své váhy, výšky, pohybové aktivity. Když chceš rýsovat tak většinou lehce stáhneš sacharidy (a jíš hlavně ty komplexní, ne rychlé), navýšíš bílkoviny, zvýšíš intenzitu cvičení, zařadíš třeba HIIT :)

      Vymazat
  5. :D Hele, asi kvůli tobě budu muset vyzkoušet batáty. Někdo by ti na ně měl najít sponzora, protože jim děláš fakt dobrou reklamu.

    OdpovědětVymazat
  6. achjo, ty batáty si už musim konečně koupit, dlouho jsem je neměla.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahojky, víš na co se chci zeptat? CO pak jsi jedla jako štědrovečerní večeři? Kapřík se salátem (jak to klasicky bývá) anebo jsi měla "svoje" jídlo, abys dodržela režim? A co ostatní pochoutky, které se obvykle jí během dne.. cukrové? Nebo bonbonky ze stromečku? Dopřáváš si je anebo odoláváš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Na večeři babička mě, sobě a tetě dělala lososa a já k tomu měla batáty :D Cukroví ani bonbonky nebyly, jen tyto muffiny jsem snědla což je pro mě taková sladkost :D

      Vymazat
  8. Vypadají skvěle a jednoduše :) jdu do toho!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Tak a schválně za jak dlouho bude po batátech :)))

    OdpovědětVymazat
  10. Hello dear,you have an amazing body and great blog! Would you like to follow each other? I am your new follower in GFC # 745, I also follow you in instagram. Hope you visit my blog and follow me back ;o)
    Merry Christmas!
    Olga
    http://impromp-two.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D