sobota 1. září 2012

Celozrné bagely

Vrtá vám hlavou, co to ten bagel vlastně je? :D Není to žádná záhada, je to prostě něco jako obyčejná bulka :)

INGREDIENCE na 6 bagelů
- 150 ml teplé vody
- 2 a 1/2 lžičky sušeného droždí
- 1 a 1/2 lžíce třtinového cukru
- 1 lžička soli
- 200 ml chlebové mouky
- 150 ml celozrnné špaldové mouky
- Mléko na potření
- Semínka na posypání
- NA VAŘENÍ - půl hrnce vody + 1 lžička třtinového cukru

POSTUP
1) Do hrnečku dáme vodu, cukr a droždí, rozmícháme, a necháme asi 5 minut na teplém místě, až se začnou tvořit bublinky
2) Mezitím smícháme mouky a sůl
3) K moukám nalijeme vzniklý kvásek a spojíme
4) Směs vyklopíme na pomoučenoý vál a 5 minut zpracováváme rukama, doplňujeme mouku podle potřeby
5) Těsto vložíme do mísy lehce vymazané olivovým olejem a necháme 1 hodinu v teple kynout
6) Znovu přemístíme na vál, propracujeme a rozdělíme na 6 kousků, ze kterých uděláme kuličky
7) Do každé kuličky uděláme důlek a necháme 10 minut kynout
8) Mezitím dáme vařit hrnec s vodou, jakmile voda vře, trochu plamen ztlumíme, přidáme lžičku cukru a poté 3 bagely
9) Po 15 sekundách bagely otočíme a vaříme dalších 15 sekund, pak vyndáme na talíř a stejným způsobem uvaříme zbytek bagelů
10) Trobu předehřejeme na 200 stupňů
11) Bagely přemístíme na plech s pečícím papírem, pomažeme trochou mléka, posypeme semínky
12) Vložíme do předehřáté trouby a pečeme asi 35 minut

Omluvte kvalitu fotek, je to focené večer, což je moje "doba pečení" :D

14 komentářů:

  1. správnej bagel ale má mít uprostřed díru, jako donut! :D
    v berlíně jsem si bagely zamilovala, tak jsem si hned po příjezdu hledala recepty..a vyděsilo mě to, že se musí koupat ve vodě:D nechci si ani představit, jak to dopadne s mou šikovností, ale pokusím se:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam ty dírky měla!!! :D Udělala jsem je do nich předtim, nez šly do vody ale pak trochu nakynulya ty díry zmizely :D

      Vymazat
  2. Píšem si na "bake list" :D Pri mojej nešikovnosti sa mi to asi veľmi nepodarí, ale vyzerá to úžasne. Také chute večer!!:D

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadají dobře!:) Prostě oplíváš šikovností:P chtěla jsem se ti moc, moc, moc omluvit:( úplně jsem na tebe zapomněla při psaní ocenění.. ale mohu tě ujistit,že jsi můj nejnávštěvovanější blog a že na tebe příště nezapomenu!:-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To níc :)) Stejne te soutěži moc nerozumím, jestli za to bude nejaka výhra nakonec nebo tak :D

      Vymazat
  4. Konečně zádný livaneček nebo placka!! :D ale teda nechtělo by se mi s tím tak pitvat :D

    OdpovědětVymazat
  5. dneska jsme se celkem shodli s receptem :-P ale v bagelu je fakt dírka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D ty jo, fakt :D A ta dirka tam byla, ale pak zakynula:D

      Vymazat
  6. Já tě chci domů..ty tvoje recepty jsou bomba :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, super nápad :)
    A kalorická hodnota pro každej je ?
    Dík za odpověd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Kalorie nepočítám, takže nevím :) Ale jsou v tom samé zdrave věci tak na to tolik nehleď ;) Kdyz nesnís vsechny na posezení :D

      Vymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D