sobota 8. září 2012

Lemon curd

Ahoooj holky ;) Zase se ozývám po delší době. Škola je hroznej hnus :D Musím si na to nějak zvyknout, ale zase brzo jsou různý prázdniny a to mě drží při životě :D Jinak v plank pozici mám už 10 minut 15 sekund ;) Jak to jde vám?

Dneska jsem se teda zase po týdnu pustila do vaření. Dělala jsem úžasnej cheesecake, na kterej vám pak přidám recept, a taky Lemon curd :) To je vlastně něco jako marmeláda ;) Skvěle se hodí třeba na lívanečky (ha! ;D) nebo přidat do krémů atd...

INGREDIENCE
- 3 lžičky strouhané citronové kůry
- 100 ml čerstvé citronové šťávy
- 5-6 lžic medu
- 2 vejce, prošlehané

POSTUP
1) V pánvi smíchejte kůru, šťávu a med a zahřívejte na mírném plameni, až to začne trochu probublávat
2) Odstavte a pomalu po trochách vmíchávejte citronovou směs do rozmýchaných vajec, míchejte asi w minuty
3) Směs vlijte znovu do pánve a zahřívejte za stálého míchání, dokud směs nezhoustne, trvá to tak 8-10 minut
4) Směs vlijte do zavařovačky, nechte vychladnout a uchovejte a v lednici

Je toho docela málo, takže fotky nic moc, ale chuť je super, hezky výrazná ;)
 

17 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Nojoo :D asi se přejmenuju na lívanečkovou lejdy :D

      Vymazat
  2. S lívanečkama je dokonalý! Můžu potvrdit ;)

    OdpovědětVymazat
  3. děláte mi chutě holky.Před chvilkou jsem si přečetla recept na domácí přesnídávku a ted tohle? No myslím, že si poslední týden volna před školou,budu užívat s vařečkou v ruce..potom na to už nebudu mít čas..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen si pěkně vař :) Pro mě je to hlavně super odreagování :)

      Vymazat
  4. 10 minut!? to je fakt dobrý, gratuluju ! :) něco podobného dělá babička :), je to úžasný !

    OdpovědětVymazat
  5. Tak v plank už tolik? Super :) a čteš si u toho nebo jak si krátíš čas? :D já se k otmu ještě nedonutila :_)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si u toho čtu na telefonu blogy :D a vedle sebe mám stopky a stopuju :)

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Chutná, ale můžeš přidat víc medu, jestli to nechceš tolik citronové, ale mě to právě tak nejvíc chutná :) taky by se to nejmenovalo lemon curd, kdyby to tam nebylo cítit :D

      Vymazat
  7. tak jsem vyzkoušela a super.. zítra si udělám na oběd celozrnné palačinky a budu to s tím hezky papat...:D

    OdpovědětVymazat
  8. Super recept, asi se do něho pustím dneska a vyrobím si to. Chutná to lépe bez toho másla? A jak dlouho ti to vydrží v ledničce? Díky za odpověď :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D