čtvrtek 27. září 2012

Dýňové máslo

Miluju takové mazací věcičky :-D Jablečné pyré, oříšková másla, chia marmeládky, citronové krémy ... Od každého lžičku přímíchat do ranní jáhlové/rýžové/... kaše, a hned ji povýšíte o úroveň výš :-D
Takže jsem samozřejmě zkusila i máslo dýňové :-)

INGREDIENCE
- 200 ml dýňového pyré (viz. Recept z minulého článku)
- 1 lžička skořice
- 1 lžička vanilkového extraktu
- 100 ml vody
- 1 lžíce javorového sirupu/medu

POSTUP
1) Vše smícháme v hrnci a zahříváme
než to začne probublávat
2) Poté ztlumíme plamen na mírný a za občasného míchání vaříme asi 20 až 30 minut
3) Směs naplníme do zavařovačky, necháme vychladnout a pak uchováme v ledničce

Máte rádi dýni? :-)

6 komentářů:

  1. dýni miluju, hlavně teda v podobě polévky:D jednou jsem pekla dýňový koláč, ale to byl hnus všech hnusů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z dýně dělám úplně všechno. Od základní dýňové polévky, přes sušenky, muffiny, lasagne až dýňové jogurty a kaše... Příště zkus do dýňového másla použít místo vody jablečný nebo pomerančový 100% džus. Je to mnohem lepší...

      Vymazat
  2. S dýní k jídlu jsem ještě neměla čest :( ale chci se na ní vrhnout,musím toho tolika vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
  3. Myslela sem, že sem ten komentář odeslala.. Asi ne.. :D
    Já chci dýni! Už sem se k tomu chtěla tento víkend odhodlat, ale přišla ke mě nemoc, nějak se se mnou skamarádila (jen ona, já o ní nechtěla nic slyšet!) a snaha byla v háji! :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ehm.. ono to je všecko dýňové, tak sem se spletla.. Odeslala sem to! :D
      Ale přijde mi to úplně stejné jako to pyré :) Až na to, že z tohohle vyjde tím uvařením přebytečná voda... No nebudu filozofovat.. Asi to bude jiné :D

      Vymazat
  4. Přiznávám,že jsem snad nikdy z dýně nic neměla.Ale to hodlám tento rok napravit! ;) A začnu asi na tvých receptech :P

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D