sobota 8. září 2012

Cheesecake

Cheesecake miluju. Často jsem si ho dávala v Olympii v jedné kavárně, teď mě ale napadlo si ho udělat doma :) Před chvilkou jsem ho dopekla a je úúplně božííí :D Zvolila jsem ale moc velkou formu, takže je dost placatý, tak příště buď zdvojnásobit náplň, nebo menší formu :)
 
INGREDIENCE
Krusta
- 90 g mandlí
- 10 ks sušených datlí
 
Náplň
- 250 g mascarpone
- 125 g philadelphie (nebo jiného smetanového sýru, třeba riccoty)
- 100 ml třtinového cukru
- 1 lžička vanilkového extraktu
- 2 vejce
- 1 lžička citronové šťávy (nebo lemon curd )
 
POSTUP
1) Mandle a datle dáme do mixéru a rozmixujeme, tuto směs pak namačkáme na dno formy na koláč (v mixéru směs moc lepkavě vypadat nebude, ale namačkat to opravdu jde a drží to pohromadě :))
2) Mascaropone, philadelphii, cukr, citronovou šťávu a vanilkový extrakt vyšleháme šlehačem
3) Přidáme vejce a znovu zašleháme
4) Troubu rozehřejeme na 160 °
5) Na krustu naneseme náplň a rozetřeme do stran
6) Cheesecake vložíme do vyhřáté trouby a pečeme asi 50 minut (záleží, jak máte cheesecake vysoký, mě stačilo asi 35 minut. Hotový je, jakmile je na povrchu zlatavý a když se ho dotknete, tak nelepí)
 
 
 
 

7 komentářů:

  1. Ho máš trošičku nízký :D Ale dávat do korpusu mandle mě ještě nenapadlo :)

    OdpovědětVymazat
  2. cheesecake vypadá moc hezky. Opravdu velice originální je ten korpus. Vždycky mám akorát strach, jestli to zvládne náš mixér, tak mě to většinou odradí a kor namixovat mandle bojím bojím :-) To samé různé druhy másel, ještě nikdy jsem neměla odvahu. No ale co jednou to musím asi risknout. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mně to taky přijde dost tenký, no :D

    OdpovědětVymazat
  4. ach joo.....!!! :D...chutěěě! :D...tohle zkusím-až se dokopu ke koupi oříšků! :D...

    OdpovědětVymazat
  5. když jsem dělala cheesecake, taky to byl takovej chudáček nizoučkej :DD

    ale cheesecaky miluju, a vůbec nevím, proč na tvůj recept koukám takhle večer!! :D

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D