neděle 16. září 2012

Jablečné pyré

Úá, tak jsem se do něho konečně pustila ;D Taťka donesl spoustu jablíček tak už vymýšlím, co s nimi ;) Pyré si můžete přimíchat do jogurtu nebo kaše, použít do koláče jako náplň, nebo nahradí v receptech máslo! ;)
PS - v plank challenge už mám 17 minut!! ;) Co vy?

INGREDIENCE
- 7 jablek
- 1 lžička skořice
- 1/2 lžičky vanilkového extraktu (nemusí být)
- 2 lžičky javorového sirupu nebo medu (podle sladkosti jablek)
- 50 ml vody

POSTUP
1) Jablka oloupeme a nakrajíme na malé kostky
2) Jablka dáme do kastrólku (? :D to je slovo!) a přilijeme vodu
3) Necháme přivést k varu, pak teplotu ztlumíme, přikryjeme pokličkou a za občasného míchání vaříme asi 20 minut, dokud nejsou jablka rozpadlá
4) Poté přidáme skořici, sirup a extrakt,
5) Rozmixujeme tyčovým mixérem a plníme do zavařovačky, dobrou chuť a neslintejte nad tou skvělou vůní jako já! :D

11 komentářů:

  1. 17 minut???:O
    WÁU! To ti sakra moc nejvíc gratuluju!! :) Jsi skvělá!!
    Já to na zvyšování času nedělám, bolí mě záda. :(
    Z jablíček bych si pyré určitě neudělala, mám je nejradši čerstvá, ikdyž do jogurtu by to nemuselo být zlé

    OdpovědětVymazat
  2. No páni. Tak to vypadá velmi lahodně :o). Nevím jaké jiné slovo použít :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Nenormální, já na to zapomněla! :X Ale omlouvá mě nedostatek času a pohybu až nad hlavu! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Jejda, domáca výživa, skvelý nápad....kde kupuješ ten vanilkový extrakt? Ja sa to snažím už dlho zohnať. Ďakujem! (:

    OdpovědětVymazat
  5. To už jsem chtěla zkusit dávno! Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  6. Z jablek jsou výborná jablečná povidla. Je to sice trochu náročné na čas, vaří se cca 2 hodiny, ale třeba na dvojctihodné koláčky..... mňam je to lahoda.

    OdpovědětVymazat
  7. ahoj,fajn receptík - s tou vanilkou to musí být mňamka.Chci se zeptat, zda to fakt v receptu nahradí máslo,třeba při pečení?Zkoušela si to?Já už o tom slyšela,ale zatím nezkoušela tak nevím zda tomu věřit.Díky.Markéta :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj chcela so sa opytat to pyre nahradi maslo vo vsetkych receptoch alebo iba v niektorych vdaka inak super blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já proti máslu nic nemám, v poslední době je konzumuju hodně, Ale toto jablečné pyré by máslo nahradilo v různých sušenkách, buchtách a sladkých věcech :)

      Vymazat
  9. jak dlouho takové pyré vydrží (samo při skladování v lednici), kdyby si člověk chtěl udělat zásobu:))) (ano jsem takový malý křeček:)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak když ho zavařítě tak určitě dlouho :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D