čtvrtek 31. ledna 2013

100% celozrnný koláč s ovocem

Ahojky :) Zase píšu ze školy, aspoň vidíte, jak se tu na to soustředím :D
Tentokrát tu mám recept pro nepaleo jedlíky, který jsem dělala už několikrát, a vždycky se povedl :) Dokonce chutnal i rodině, a těm se těžko dá zavděčit! :D Nejlepší na něm je, že je úplně celozrnný, ale přesto krásně nadýchaný a šťavnatý. Navíc je slazený pouze medem! ;)

INGREDIENCE
- 200 g hrubé celozrnné špaldové mouky
- 140 g medu, tekutého
- 4 vejce
- Špetka soli
- 2 lžíce ledové vody
- 4 lžíce horké vody
- Ovoce navrch (já dala čerstvé jahody)

POSTUP
1) Všechny ingredience si předem připravíme, troubu předehřejeme na 170 stupňů a formu vymažeme a vysypeme (já použila strouhanku, ale můžete zkusit vysypat třeba kokosem, nebo použit pečící papír)
2) Oddělíme žloutky od bílků
3) K bílkům přidáme špetku soli a ledovou vodu a vyšleháme tuhý sníh
4) Do mísy k žloutkům odvážíme med a přidáme i co nejvíce horkou vodu a šleháme šlehačem aspoň 2 minuty, dokud nevznikne tekutá napěněná směs
5) Pak k žloutkové směsi přisypeme po částích mouku a zašleháme
6) Pak přidáme polovinu sněhu z bílků a zašleháme, zbytek sněhu už pouze vmícháme vařečkou
6) Těsto nalijeme do připravené formy, poklademe nakrájeným ovocem a pečeme zhruba 40 minut, dokud špejli když do něj strčíme, není čistá ;D
POZN-pokud chcete, aby ovoce zůstalo na povrchu, nakrajejte je na tenké plátky, takže během pečení neklesnou svou vahou dolů ;)








24 komentářů:

  1. Úžasný koláč, ja šľahám žĺtka nad parou aby boli také pevné ako pena a namiesto múky dávam pomleté ovsené vločky.
    Vyzeráš úžasne aj keď by si ešte mohla aspoň 3kg pribrať. Koľko teraz vážiš a koľko meriaš?
    Ďakujem
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Mám 167 cm a 53 kilo, chtěla bych se dostat tak na těch 55, ale uvidím, jak se budu cítit :) Spíš to beru tak, aby se mi líbilo to v zrcadle a na váhu zas moc nehledím :)

      Vymazat
  2. Pane bože.. Tak ten je výborný, zítra ho upeču, protože vypadá fakt lákavě! :))
    Jsi šikulka! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá naprosto báječně! Píšu si... :))

    OdpovědětVymazat
  4. no vypadá fakt perfektně, musím ho zkusit! :)
    jíš ho při paleo? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělala jsem ho už několikrát, je to starší recept, a vždycky jsem ho jedla :) Ale ten co jsem dělala včera, jsem jen trochu zobla na ochutnání a pak se nadlábla svýma oblíbenýma paleo muffinama :DD

      Vymazat
  5. krásný a jednoduchý, ten si opíšu! :-) hlavně ty jahůdky tam lákají :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) jahody měli právě ve slevě v penny, tak jsme po nich hnedka skočili :D

      Vymazat
    2. Hm... budu se muset podívat, kde tu v Brně máme Penny :) A jsou dobré ty jahody z Penny?

      Koláč vypadá vážně perfektně!:)

      Vymazat
    3. Tak jsem zjistila, že nikde v centru Brna Penny není.. tak si na jahody budu muset ještě počkat :-/

      Vymazat
  6. Vyzerá fakt nádherne! Vyzerá presne ako koláč, ktorý som v detstve milovala. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Čoooo ??!! Páni. Tak tento koláč sto bodov :) Neskutočne vyzerá. Užaj si ho ukladám a pri najbližšej príležitosti si ho urobím :) Tvoj blog je veľmi inšpirujúci. Teším sa už na mnoho dalších receptov :))

    OdpovědětVymazat
  8. je skvělý!! to je recept z www.varimezdrave.cz, že jo? :D ten dělám s různámi obměnami už přes rok, těsto používám i jako korpus na dorty :D:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho mám vytisklý ve své sbírce s recepty, takže nevím odkud byl :D Ale je to možné, ty stránky mám taky moc ráda! :)

      Vymazat
  9. uhhh vypadáá bezvadně!!! takže ses opravdu do toho pečení pustila !! :)

    OdpovědětVymazat
  10. A rozměry ty nédoby, kde je je jaká ? ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaké nádoby? :D Jestli myslíš tu zapékací misku, tak je to takových 25x20 cm :)

      Vymazat
  11. Výborný koláč, vyskúšala som ho tento víkend :) Mňaaam :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D