čtvrtek 24. ledna 2013

Paleo boloňská omáčka

Lidi, to byl zas večer :D Učit se asi 150 pojmů z Asie, to je skvěle strávený čas, no ne? :D Pak ještě názvy mušlí, který jsem nikdy neviděla a ani nikdy neuvidím :D Píšem totiž ze zemplu test na orientaci v Asii, to si ale nepleťte s tím, že bych řekla:,,Tady je Čína'' a tím to haslo :D Ne ne, pěkně ukaž taklamakan, han šan, elborz, taurus, ghát, altaj a podobné vychytávky :D Takže dostanem slepou mapu a bude to...asi za 5 :D No, uvidíme. A co ty mušle? To bude přece super poznávačka! (víte, že kromě škeble existuje i třeba taková rapana venosa? :D) Ale dost o škole..

Jsem moc ráda, že zkoušíte recepty, které přidávám! :) Hlavně hodně z blogerek už zkusilo tento proteinový puding. :) Jinak mi taky dneska došel protein, který jsem si za výhodnou nabídku fitnessgirl objednala! Vybrala jsem si čokoládový, a hned jsem ho musela ochutnat, a je božíí :D Už se těším, jak z něj udělám proteinovou zmrzlinu a nějaké sušenky (pokud se vydaří, čekejte recepty!) Jinak právě se mi bytem táhne krásná vůně arašídového másla, pekla jsem totiž chleba! :) Samozřejmě bez mouky, a tentokrát tam bude ještě méně ingrediencí, než u prvního receptu na paleo chléb, který jsem zveřejnila.! Tak se těšte, je totiž eňo ňuňo :D

A zpátky k dnešnímu receptu! Nevím, jak vy, ale já zbožňuju boloňáky. Nejvíc mi vždycky chutnaly ty ve škole (asi jediné, co mi tam kdy chutnalo :D), ale pak jsem si je chtěla udělat i doma. Jediné, co mi tam ve škole vadilo, byly nějaké hnusné kusy zeleniny :D Takže jsem si recept sama předělala, něco přidala, něco ubrala a vznikl můj ideál, který chutná celé rodině :) Dřív jsem tuto omáčku dělala k špagetám, jak už to tak bývá :D Ale teď při paleo je nejím, takže jsem zaimprovizovala a udělala si k ní mé oblíbené paleo lívanečky, které jsem tentokrát místo mandlové mouky udělala z mletých para ořechů :) Možná to zní jako zvláštní kombinace, ale mě to děsně chutnalo :D Příště bych už konečně chtěla zkusit udělat ty těstoviny z cukety, ale pořád se toho nějak bojím, jak asi budou chutnat :D Ikdyž, tam jde asi stejně jen o ten pocit, že to jako těstoviny vypadá, hlavní je ta omáčka nahoře :D A taky jsesm už našla recept i na paleo těstoviny z mandlové mouky, toho se však zatím celkem bojím :D ALE vy mě znáte, takže tady zanedlouho určitě bude recept a nějaké to moje vychvalování :D

Co vy a boloňáky? :)


INGREDIENCE

- 500 g mletého vepřového masa
- 4 stroužky česneku
- 1 plátek vysokoprocentní šunky, nakrájená na kostičky
- 1 menší cibule, nakrájená na malé kostičky
- 2 lžíce olivového oleje
- 1 lžička sladké papriky (koření)
- 1 lžička oregána
- 1 lžička sušené bazalky
- 1 lžička koření na špagety
- 2 až 3 lžičky soli (nakonec dosolte podle chuti)
- 1/2 konzervy krájených loupaných rajčat
- 200 g rajčatového protlaku (já měla HEINZ rajčatový protlak s bylinkami, a byl výborný, navíc bez zahušťovadel a bez cukru)
- Špetka mletého pepře
- 1 lžička xilovitu (nebo třtinového cukru)


POSTUP
1) Do wok pánve dáme 2 lžíce olivového oleje a rozehřejeme jej
2) Cibuli vhodíme do rozpáleného oleje a chvilku opékáme
3) Pak přihodíme šunku a opékáme, dokud cibulka nezezlátne
4) Přihodíme maso a rozbíjíme jej vařečkou, dokud není na maličké kousky
5) Přidáme 2 lžičky soli a rozmačkaný česnek a maso dusíme, dokud není celé hotové (už vůbec nikde nevidíte růžové kousky)
6) Pak přidáme sušenou červenou sladkou papriku, oregano, bazalku, koření na špagety, xilovit a špetku pepře a dobře promícháme
7) Pak přidáme konzervu rajčat a rajský protlak, promícháme a dusíme takových 10 minut
8) Ochutnáme, a podle chuti přidáme sůl, popřípadě trochu více výš zmíněného koření a je to! :)


19 komentářů:

  1. Hehe, beztak to zkusily díky mě :P :D :DDDDD Ne, to bych si moc věřila... Jinak,, ste nějako pozadu ne? :D Aj v biologii aj v zemáku :D :D Nebo probíráte jiným systémem.. Ty těstoviny zkus! Není nad objevování nových věcí! :)
    Jinak já se zas přežrala ořechama.. :D To je zlo největší :X

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mě vždycky přijde že chodíš se mnou do třídy :D Taky máte ve středu tělák a taky tam nic neděláte? :D Taky jste psali na národní obrození z češtiny! :D No, my jsme asi spíš pozadu :DD Ale jestli ty ses přežrala ořechama, tak já se jima asi..zabila? :D (sakra, jaké je to slovo??:D)

      Vymazat
  2. Tak mleté maso zbožňuji! ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Boloňskou miluji i mleté maso ♥
    Tvoje verze musí být super, jak jinak. Na ten puding se také těším..;)
    A douffám, že Asie ti dopadla na 1! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak asie se povedla, ale bioša ne :DD Jinak ty boloňáky taky super jsou :DD

      Vymazat
  4. Nikdy bych nevěřila že Paleo recepty mohou být tak úžasně chutné: D
    Top u mě jsou určitě Paleo sušenky, ty jsou mňamku :) A jinak pomáhá ti Paleo strava k větším svalům? Proč si ji vlastně začala držet? : D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) to jsem ráda, ty sušenky taky můžu :DD Mě je při paleo stravě líp, mám víc energie, nemám furt takovej hlad, jak jsem mívala dřív (ikdyž jsem jedla hodně i tak :D), a k svalům nevím, jestli pomáhá :D Ale podle mě se mi postava změnila k lepšímu, ikdyž mám víc kilo a stále přibírám (schválně), tak mám vyrýsovanější břicho, větší svaly na rukou.. :)) A paleo jsem se začala věnovat, protože mě hodně zaujala celá ta teorie o tucích, a taky ty recepty a podobně :)

      Vymazat
  5. Ahoj, dívala jsem se na tvůj jídelníček a máš tam dost vajec. Kolik jich denně asi jíš a v jaké kvalitě (obyčejní, bio)? Děkuji a měj se, Rena :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Jo, vajíčka u nás mizí jak na běžícím páse :D No, každý den jinak, ale většinou tak 4 ve školní dny, o víkendu víc, i 7 :D A jím obyčejné. Vím, že při paleo stravě záleží i na kvalitě potravin, ale jelikož i tak jím jak vagon, tak bychom se asi nedoplatili, kdybych jedla i bio vejce a maso od zvířat z volného chovu :D

      Vymazat
  6. Můžu se zeptat co je to za placky? Učím se být pračlověkem a zaujaly mě tyto placičky, moc bych ráda receptík.
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
  7. To jsou mandlové lívanečky ;) Můžeš je udělat i z jiné oříškové mouky, recept je tady -
    http://the-beauty-gloss.blogspot.cz/2013/01/paleo-livanecky.html

    OdpovědětVymazat
  8. Špaget vyrobených z cukety se určitě neboj, jsou famózní!!:D Vyzkoušeny jako carbonara a nemůžu se jich nabažit!:D

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nebyla úplně celá myšlenka :D Ten komentář s těma cukošpagetama jsem psala já,jen už mě přestalo bavit být anonym....:D Super blog, v paleu jsem spíše začátečník, takže tu čerpám super inspiraci. Jen tak dál!:)

      Vymazat
    2. Tak to nebyla úplně celá myšlenka :D Ten komentář s těma cukošpagetama jsem psala já,jen už mě přestalo bavit být anonym....:D Super blog, v paleu jsem spíše začátečník, takže tu čerpám super inspiraci. Jen tak dál!:)

      Vymazat
  10. Špaget vyrobených z cukety se určitě neboj, jsou famózní!!:D Vyzkoušeny jako carbonara a nemůžu se jich nabažit!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toto je poměrně starý článek, cuketové špagety už patří mezi mé oblíbence :D Je tu někde i recept, když zadáš tam nahoře do vyhledávání, tak ti ho to najde :D :)

      Vymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D